چاپگرهای جوهر افشان

آیا میدانید که …

آیا تا به حال به نحوه عملکرد و نوع یک پرینتر توجه داشته اید ؟
کاربرها از نظر کارایی و نوع مصرف به 5 دسته تقسیم می شوند که در این مقاله قصد داریم به یکی از متداولترین نوع از انواع چاپگرها بپردازیم .

چاپگرهای جوهر افشان  (Inkjet)
چاپگرهای جوهرافشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد (Printhead) وجود دارد ، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می شود . رنگ های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان به سه رنگ اصلی تقسیم می شود :
آبی (Cyan) ، قرمز (Magenta) و زرد (Yellow) که به همراه آن ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود . بعضی از چاپگرهای جوهرافشان ، از ترکیب سه رنگ اصلی ، رنگ مشکی مرکبی به وجود می آورند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست ورنگ آن مشکی متمایل به سبز یا آبی می باشد . در سری قدیم چاپگرهای جوهر افشان ، کارتریج های سه رنگ اصلی به هم متصل بودند ودر صورت تمام شدن یکی از رنگ ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید . ولی امروزه این سه رنگ در چاپگرهای جوهرافشان از هم جدا شده اند .
نیزچاپگرهای جوهرافشان یک قیمت معمول را به شما ارائه میدهد و برای مصارف عمومی ، یک انتخاب مناسب است . به یاد داشته باشید که چاپگرهای جوهر افشان فقط برای مصارف عمومی کاربرد ندارد ، بلکه مدل های حرفه ای این دسته از چاپگرها را می توان در محیط های عکاسی و جاهای حرفه ای نیز به کار برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *