پرینتر در اصفهان

مشکل پرینت نگرفتن و راه حل های آن

مشکل پرینت نگرفتن و راه حل های آن:

افرادی که پرینتر خریداری میکنند، معمولا انتظار دارند تا چندین سال بدون مشکل کار کند، ولی اینطور نیست و تقریبا برای همه پرینتر ها مشکلاتی پیش میاد که ما در این مقاله سعی داریم مشکلات را پیش بینی نماییم و راه هایی را برای حل مشکلات  پرینتر ارائه دهیم. مشکلات پرینت نگرفتن برای چاپگر های خانگی معمولا بیشتر است،چون کمتر استفاده میشوند و مثلا کارتریج آن با مشکل خشک شدن محفظه رو به رو است.

دستگاه پرینتر ممکن است اخطار های متفاوتی دهد که ما به صورت جداگانه به آنها میپردازیم.

1.حالتی که دستگاه نمیتواند برگه را پرینت بگیرد:

در این حالت باید گزینه های متفاوتی را بررسی کنیم

1.اول اینکه آیا چراغ error  روشن است یا نه؟

2.بعد کاغذ را بررسی کنید که سر جایش قرار گرفته باشد.

3.محفظه ی کارتریج را نگاه کنیم که خالی و یا خشک نشده باشد.

4.از متصل بودن سیم usb مطمئن شویم.

2.صفحه بد پرینت میشود:

همه اطلاعاتی که ما میخواهیم پرینت بگیرم سایز و اندازه ای که میخواهیم نیستند و باید تنظیماتی روی آن انجام شود. برای اینکه از سالم بودن پرینت مطمئن شویم بهتر است قبل از پرینت با استفاده از  Print Preview نمونه کوچک شده آن را ببینیم بعد پرینت بگیریم.

البته بعضی از صفحات خاص مثل اطلاعات شخصی ، کارنامه و … گزینه ی پرینت دارند که بهتر است از آن استفاده نماییم.

3.کیفیت صفحه پرینت شده پایین است:

این حالت بیشتر مربوط به هد پرینتر میباشد.در پرینتر های جوهر افشان ، نازل جوهر مسدود شده است( اکثرا برای پرینتر خانگی که کم استفاده میشود این اتفاق می افتد.) که با تمیز کردن هد دستگاه این مشکل حل میشود. اگر با تمیز کردن هد دستگاه درست نشد میشود هد را تعویض کرد که البته در این حالت باید کارتریج را عوض کرد.

البته برای بعضی از پرینتر ها در تنظیمات نرم افزاری گزینه ای وجود دارد (Maintenance در پرینتر hp) که با کلیک روی آن هد را تمیز و یا تراز میکند.

چه زمانی کارتریج پرینتر باید تعویض شود:

دستگاه پرینتر وقتی کارتریج در حال تمام شدن است هشدار میدهد که این حالت برای ادارات پر مصرف چند ساعت ولی در خانه کم مصرف چند هفته طول میکشد. وقتی دستگاه هشدار داد باید کارتریج را تهیه کنید ولی تا زمانی که چاپ متوقف شد یا کم رنگ پرینت گرفت آن زمان کارتریج را تعویض کنید.

چه زمانی کاغذ در پرینتر گیر میکند:

معمولا وقتی چندبار پشت سر هم کاغذ را خراب کند به احتمال زیاد تکه کاغذی در چاپگر گیر کرده که باید نگاه کردن داخل محفظه کاغذ آن را خارج کنیم و یا زیر پرینتر پنل برای خروج تکه کاغذ وجود دارد . این اتفاق بیشتر برای پرینتر های قدیم رخ میداد چون رطوبت را جذب میکردند و هنگام ورود کاغذ آن را گیر می انداختند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کاغذ ها را تا زمانی که نیاز ندارید از بسته بندی خارج نکنید.

حل مشکلات در پرینتر های متفاوت:

برای حل مشکلاتی که برای پرینتر رخ میدهد هر نوع دستگاه تنظیمات خاصی قرار داده است که بهتر است اول آن را امتحان کنیم اگر درست نشد اقدامات دیگر را انجام دهیم.برای مثال ماکروسافت برای راهنمای حل مشکل گزینه printing troubleshooter  دارد. یا دستگاه پرینتر HP برای کمک به حل مشکل گرینه Print and Scan Doctor دارد. همچنین شرکت canon  در سایت خود تعداد زیادی ویدیو قرار داده که میتوان با رفتن به سایت و سرچ کردن مدل پرینتر ویدیو آن را دید و مشکل پرینتر را حل کرد.

علاوه بر مشکلات گفته شده در بالا ،گاهی اوقات مشکلات بزرگتری پیش میاید که نیاز به یک متخصص برای تعمیر آن دارد .تعمیر پرینتر در اصفهان در مراکز بسیاری انجام میشود که در ادامه بهترین آنها را خواهیم آورد .

معمولا در فروشگاه های فروش پرینتر دست دوم اصفهان میتوان متخصصان خوبی را یافت برای تعمیر ماشین های اداری .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *